Roadtrip & NYE - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henrieke Bruins - WaarBenJij.nu Roadtrip & NYE - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henrieke Bruins - WaarBenJij.nu

Roadtrip & NYE

Door: Henrieke

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

01 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hello!

Allereerst een ontzettend mooi 2012 toegewenst!! Na lange tijd weer een update. Hij is wat lang omdat het lang geleden is en er is veel gebeurd dus have fun (of succes ;)) met lezen!

Zoals ik vorige keer al vertelde was ons hostel voor 1 nacht niet echt de meest fijne om te zijn…en het werd nog erger. Merel en ik lagen samen met onze kamergenoot lekker te slapen totdat onze andere kamergenoot binnenkwam om een uurtje of 3. Hij kwam al smakkende van een big mac eten binnenlopen en begon scheten en boeren te laten….zeer bijzonder als je met meerdere mensen slaapt. Het hol was al muf maar nu werd het nog viezer….bah! Om 6uur ging zijn wekker weer en niet 1x…nee 4x minstens voordat hij eruit ging en het scheten laten ging gewoon weer door…heerlijk! Anyway, Merel en ik zijn er ook maar uitgegaan om zo snel mogelijk het hostel te kunnen verlaten op naar onze huurauto.

Iets buiten Sydney konden we deze oppikken en toen begon het avontuur! Het weer was helaas niet zo goed als we gehoopt hadden maar we gaan vol goede moed op weg. Van Sydney naar Melbourne langs de kust is zon 1300 km dus we doen het in een paar dagen. ’s Avonds overnachten we op een natuurcamping aan de lagoon, erg mooi!! Tijdens het eten worden we aangevallen door possums die ons eten ook wel erg lekker vinden. Als ik in mn arm gebeten word en Merels komkommer verdwijnt vinden we het wel leuk geweest en verhuizen we naar binnen. De kangaroos lopen hier ook vrij rond dus dat is wel echt super leuk! Grote spinnen zijn helaas ook vaste gast hier…iets minder maar ik overwin mn angsten en ga gewoon tussen de spinnen naar de wc…aaaah! Ons eerst nachtje in de bus bevalt echter zeer goed en de volgende dag gaan we uitgerust weer verder, het weer is gelukkig ook beter! Eind van de middag komen we bij lakes entrance, een super mooi stadje aan zee met helblauw water en wit strand! Joepie! Dit is het begin van ninety miles beach waar we die nacht ook zullen overnachten. We rijden nog een stuk verder naar een free campspot in de duinen aan zee, heerlijk rustig! Ze hebben een flink aantal gratis kampeerplekken voor roadtrippers zoals ons, ideaal! De volgende dag rijden we het laatste stuk en eind van de middag zijn we de bij great ocean road aangekomen.

De volgende dag beginnen we met de route. We rijden een stuk landinwaarts door de bossen, gaan weer terug naar de kust en rijden daar nog langs wat hotspots. ’s Avonds zoeken we weer een camping op. De gratis kampeerplekken zijn echt super mooi! De ene keer in het bos, andere keer in de duinen, dan weer aan een meer, echt heel mooi! Je zit elke keer ook super buiten de bewoonde wereld dus je komt de mooiste natuur en dieren tegen, walibi’s, koala’s, kangooroos, kakatoes, vanalles! Het weer is ondertussen ook een stuk beter, veel zon en lekker warm. We komen langs veel stranden waar we stoppen en soms wat zwemmen. De gratis campings zijn ideaal maar heel basic, toiletteren is gewoon in de natuur en douchen zit er ook niet in. Gelukkig kunnen we lekker zwemmen en douchen aan het strand, lekker back to basic. Groot voordeel, na dit avontuur zijn alle hostels een walhalla, hoe vies ook ;). De laatste dag van de great ocean road is het beste. Het weer is echt fantastisch en we zien super mooie dingen. Twelve apostles, loch arch, london bridge, enz. Google maar of kijk voor foto’s op mn facebook. Kerst in de zon voelt wel erg raar. Ze doen hier aan 1 kerstdag en alles zit dan dicht dus de dag van tevoren hadden we lekker eten gekocht. Op de dag zelf hebben we veel op verlaten strandjes gezeten en lekker gegeten, blijft raar zo in de zon, in de sneeuw heeft toch meer sfeer! Op 2e kerstdag zijn we naar de dandenongs gereden, een natuurgebied in de buurt van Melbourne. Hier hebben we een paar super schattige dorpjes bezocht en daarna weer een free campspot gezocht. De dag erna zijn we met de trein richting Melbourne gegaan. Super mooie stad ook. Lekker rondgelopen en alle hotspots bezocht.

De dag erna de auto teruggebracht naar Sydney en toen naar een nieuw hostel voor oud&nieuw. Het hostel was verbazingwekkend goed, super schoon, ruim, leuke mensen, fantastisch! Hier vermaken wij ons wel 5 dagen. De dagen daarna beetje in parkjes gelegen, souvernirs gekocht, geshopt tot New Years Eve. Op 31 december was het dan zover….om 11uur staan Merel en ik in de rij voor het beste plekje en 3 uur later kunnen we naar binnen. Jaja, we waren echt zo gek om zolang te wachten maar wat hebben we een mooie plek! Zoals een mannetje naast ons zegt: ik kom hier al heel wat jaren en dit is de beste plek die je kunt hebben. 10meter verderop betaalt men 300dollar voor een plek maar wij zitten lekker gratis, hoe nederlands! De rest van de dag zitten we op ons plekkie, praten wat met mensen om ons heen, genieten van de zon en het uitzicht en kijken mensen. Om 9uur is het kindervuurwerk en dit is al super mooi maar wat er om 12 uu is is echt te mooi voor woorden. Ademloos kijken we toe en wat 2 sec lijkt is 20 min later en dan is het alweer afgelopen helaas. Maar het was het zo waard!! Filmpje staat op facebook voor de geinteresseerden. Wow, dit ga ik nog lang herinneren!

Vandaag weer in parkje gehangen en ik heb beetje mn planning voor komende weken gemaakt. We gaan een paar daagjes naar Manley aan het strand liggen, dan neem ik afscheid van Merel en ga naar Byron Bay. Daarna door richting het noorden waar ik oa een kayak 3daagse ga doen, een fraser island tour en een whitsunday islands tour. De hotspots en daarnaast nog langs wat kleine plaatsjes om aan het strand te liggen. Heb er zin in! Het is al een aardig lang verhaal dus dit was het weer voor nu. Zoals ik al zei, foto’s en filmpjes staan op mn facebook!

Liefs

PS. Als je me wilt smsen of bellen, vergeet dan niet 0061 voor mn nummer te zetten, dus 0061451271595. Vanaf volgende week heb ik hier mn Nederlandse nummer niet meer want die stop er even mee dus als je me wilt bereiken, niet meer mn ned. nr :)

• 01 Januari 2012 - 11:55

Marlies:

Heey Henrieke!

Een heel gelukkig 2012 toegewensd! Super leuk om al je avonturen te lezen! Heel veel plezier nog! Fraser Island vond ik ontzettend mooi! xxx

• 01 Januari 2012 - 13:07

~Carina:

Hey Henriek,

Gelukkig nieuwjaar!! Wat superleuk om je avonturen te lezen zeg!
    Geniet ervan!

Liefs,
    Carina

• 01 Januari 2012 - 13:23

Ina:

Jij ook gelukkig nieuwjaar! Geniet ervan!
    Liefs

• 01 Januari 2012 - 14:40

Maartje:

Haaa Henrieke! Oehhh het klinkt allemaal zo leuheukk! Op de scheten na. Gelukkig nieuwjaarrr ook!! Dikke koess

• 02 Januari 2012 - 18:18

Jannicke:

He Henriek,

Happy new Year! leuk om weer een verslag van je te kunnen lezen! Heel veel plezier nog!

xx

• 04 Januari 2012 - 17:15

Erlinde:

Hee Henrieke!

De beste wensen voor 2012. Zo te horen ben jij het jaar al erg goed begonnen.
    Je bent goed aan het genieten zeg :)
    Klinkt heel erg goed!

Ga zo door!