Sinterklaas, tentamens en afscheid - Reisverslag uit Ugchelen, Nederland van Henrieke Bruins - WaarBenJij.nu Sinterklaas, tentamens en afscheid - Reisverslag uit Ugchelen, Nederland van Henrieke Bruins - WaarBenJij.nu

Sinterklaas, tentamens en afscheid

Door: Henrieke

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

25 December 2008 | Nederland, Ugchelen

Jaaa ik ben weer thuis!! En het is kerst!! Maar voordat ik het daar over ga hebben zal ik eerst nog even wat over december vertellen want ik zie dat ik in november voor het laatste geschreven heb en dat is alweer even terug!

In december begon dan de studieweek. Na 3 maanden alleen maar leuke dingen doen en weinig studeren begon dan nu toch het echte werk, de examens. Ik had in totaal 5 examens en een essay dus het werd hard werken voor mij komende week. Toch was er ook tijd voor leuke dingen tussendoor zoals uit eten gaan en naar de stad die nu ubergezellig was met alle kerstlichtjes en drukte! Het was jammer dat ik hier niet vaker naartoe kon!

Ook heb ik begin december Sinterklaas gevierd. Ik heb het twee keer gevierd en de eerste keer, 4 dec, was met mn internationale vriendengroep. Bijna niemand van hen kende Sinterklaas laat staan dat ze wisten hoe het werkte met gedichten en surprises dus daarom hebben we het makkelijk gedaan. Iedereen had 3 leuke cadeautjes gekocht en we hebben door middel van dobbelen en drie spelronden de cadeautjes verdeeld. Het was een erg leuke en grappige avond en vooral de laatste minuut was het spannendst! 5 December heb ik Sinterklaas gevierd met de Nederlandse meiden die hier ook studeren en daar deden we de surprises en gedichten natuurlijk mee!

De week erna begonnen de examens dan echt. Ik had in de eerste week alleen op dinsdag en donderdag een examen en in de tweede week had ik dinsdag, donderdag en vrijdag een examen. De eerste week moest ik echter ook nog mn essay inleveren die gold als een examen dus ik was nog wel even druk. Maarja, alles is gelukt!

Na een week studeren en een week tentamens was het in tussen alles door in het weekend ook nog tijd voor ontspanning. In het weekend zijn we naar de greyhound (honden) races geweest. Het was mijn eerste keer en het was jammer dat we niet vaker geweest zijn, het is zo grappig! De honden rennen echt keihard en iedereen is zo fanatiek aan het schreeuwen naar ‘zijn’ hond. Ik heb 2x gewonnen en 2x verloren dus dat was prima. Ook werd ik in het weekend uitgenodigd om volgens Finse traditie voor de kerst koekjes te bakken dus daar zijn we naartoe geweest. We hebben koekjes gebakken volgens Fins recept en glühwein gedronken en het was een gezellige afleiding!

De tweede examenweek was iets heftiger dan de eerste week, mn examens waren iets zwaarder dan de eerste week en bijna iedereen was donderdag al klaar terwijl ik vrijdagmiddag pas mn laatste had. Ook kwamen Rolf en Aline donderdag aan en zouden Martin en Marie vrijdag al vertrekken maarja, mn examen van vrijdag was 1 van mn belangrijkste dus ik moest nog even hard leren. Omdat ik toch even gezellig wat wilde doen met Aline en Rolf zijn we donderdagavond uit eten geweest bij het visrestaurant McDonaughs, erg lekker!

Vrijdagmiddag aan het eind was ik dan ook eindelijk klaar en ik ben met Hanne, Marie en Lennart voor de laatste keer een wafel wezen eten in de stad. Daarna hebben we met zn allen was thuis gegeten en ’s avonds zijn we naar de ‘farewell party’ geweest van de international club. Dit was een erg gezellig en leuk feestje maar ook weer niet omdat Martin en Marie om 1uur met de bus vertrokken naar thuisthuis. Maar goed, het feestje was erg leuk en van tevoren wist ik dat iedereen weg zou gaan.

De dag erna heb ik de hele dag geshopt en uit eten geweest met Aline en Rolf. Die avond was Kirstens laatste avond en we zijn met een stel naar de Kings Head geweest. Het was minder druk dan anders maar het was erg grappig, vooral omdat wij op een gegeven moment maar gingen dansen omdat het anders zo saai was en iedereen mee ging doen. Het mindere van het dansen was dat we met een hele groep meiden waren en Rolf de enige man was en alle mannen dachten dus, ooow leuk daar gaan we even bij dansen waarop wij dachten neee maar goed, zoals ik al zei het was ook erg grappig ;).

De dag daarna was Hectors laatste avond en als afscheidsdiner heeft hij lekkere pasta gekookt en daarna zijn we naar de Roisin Dubh vertrokken. Het was weer een leuke avond!

Na dit alles brak mijn laatste dag dan ook echt aan. Hanne en ik hebben ’s ochtends eerst het huis schoongemaakt en onze koffers voor het grootste deel gepakt en daarna zijn we naar de stad gegaan. We moesten beide nog allemaal cadeautjes en souvenirtjes hebben maar het was zo mega druk dat we het snel weer zat waren in de stad. We hebben snel alles ingeslagen en zijn toen weer richting huis gegaan. Aline en Rolf hebben voor ons gekookt en wij hebben verder onze spullen gepakt. Daarna zijn we weer naar de pub gegaan. We zijn naar de Quays geweest, een pub met traditionele muziek, omdat we dat wel leuk vonden voor de laatste keer. Om 1 uur vertrokken Hanne en Astrid met de bus dus die ben ik uit wezen zwaaien en daarna terug naar huis gegaan. Hier heb ik met Rolf en Aline de laatste dingetjes gepakt en om half 3 ’s nachts zijn we vertrokken richting de bus. Om half 4 vertrok de bus en om 5uur waren we op Shannon. Omdat mijn koffer 6 kilo te zwaar was zijn we de koffers gaan wegen en alles over gaan pakken en op het eind hadden we twee koffers van 16 kilo en onze handbagage. Ik hoefde niks bij te betalen en kon alles gewoon lekker meenemen!! En in tegenstelling tot de heenweg hoefde ik gelukkig ook niet als michellin mannetje het vliegtuig in en kon dus gewoon in mn gewone outfitje lopen! Om kwart voor 8 vertrok ons vliegtuig en om kwart voor 11 was ik weer in Nederland. Hier kwam mn vader ons ophalen en toen was ik weer terug.

Het is erg leuk om weer terug te zijn maar ook wel een beetje raar. Alles hier is zo normaal en gewoon gebleven, het lijkt net alsof ik 4 maanden lang doorgeleefd heb en hier alles stil gestaan heeft! Verder was het ook weer even wennen om aan rechts te rijden in plaats van links, ik dacht de hele tijd ‘ooow we rijden verkeerd kijk uit!’. Ook is het raar om alleen maar Nederlands om me heen te horen en niemand praat Engels maar goed, dat went weer snel!

Nou, dit was dan alweer mn laatste blog. Ik heb echt een super leuke tijd gehad om nooit weer te vergeten! Iedereen bedankt voor het lezen van mijn blog en alle leuke reacties! Het was erg leuk om die te lezen en om te weten dat mensen mij volgden in Ierland! Fijne kerstdagen nog, geniet ervan en vanaf nu kan ik jullie weer live spreken en alle verhalen vertellen!

Liefs


  • 25 December 2008 - 19:04

    Ina:

    Hey Henrieke, wat raar zeg dat je afscheid moest nemen en dat je tijd in Ierland afgelopen is... Ik vond het superleuk om van je op de hoogte te zijn op deze manier! Tot snel :-)
    Liefs

  • 26 December 2008 - 12:08

    Marlies:

    Hey Henrieke,

    Leuk dat je ook de laatste maand nog naast studeren veel leuke dingen hebt kunnen doen!! Fijne feestdagen en ik spreek je snel!

    xxx

  • 26 December 2008 - 16:15

    Marielle:

    henriekie is weer trug ole ole!

  • 28 December 2008 - 17:47

    Ellen:

    Leuk verhaal weer! Leuk dat je ook weer terug bent! :) Tot snel in Wageningen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ugchelen

Henrieke

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 13090

Voorgaande reizen:

13 December 2011 - 14 Februari 2012

Backpacken door Australië

02 September 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: