Ierse dans, bezoekje Jannicke en Thanksgiving - Reisverslag uit Galway, Ierland van Henrieke Bruins - WaarBenJij.nu Ierse dans, bezoekje Jannicke en Thanksgiving - Reisverslag uit Galway, Ierland van Henrieke Bruins - WaarBenJij.nu

Ierse dans, bezoekje Jannicke en Thanksgiving

Door: Henrieke

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

30 November 2008 | Ierland, Galway

Hoi!
Hier weer is een berichtje van mij. Het is hier ondertussen ook koud geworden maar helaas hebben wij geen sneeuw. Wat we dan wel weer hebben sinds een paar dagen is strakblauwe luchten zonder regen! Verder heb ik eindelijk vorige week mn 50 pagina's tellende report van eMarketing ingeleverd en heb ik nu nog 1 essay te gaan en daarna kan ik dan eindelijk gaan beginnen met het leren van mn tentamens.

Afgelopen semester heb ik Ierse danslessen gevolgd en vorige week was het dan zover, het optreden! Het was erg grappig want zo goed hadden we het niet geoefend en toen voor ons de gevorderde dansgroep eerst hun optreden had werden we nog zenuwachtiger dan we al waren maar toen we eenmaal aan de beurt waren was het ook zo weer voorbij en het was een leuke ervaring! Natuurlijk deed ik iets fout maar goed, dat kan ook niet anders! Het bewijs dat ik echt een optreden gehad heb is in de vorm van een filmpje maar die is te groot om hier op te zetten helaas.

Afgelopen donderdag t/m zaterdag kwam Jannicke langs. Ik heb weer even voor gids gespeeld en de mooie dingen uit Galway laten zien. Het was leuk!

Vrijdag heb ik mijn eerste thanksgiving gehad. Anna, Cory en Alyssa hadden allemaal traditionele thanksgiving maaltijden gemaakt en het was erg lekker en een gezellige avond.

Verder hebben we maar een what-to-do-list gemaakt voor de laatste weken. We willen nog zoveel doen dat we alles opgeschreven hebben en langzaamaan wordt de lijst steeds kleiner. Zo hebben we een cocktailavond gehad, zijn we eindelijk naar een bioscoop geweest en hebben we veel nieuwe eettentjes en pubs al geprobeerd en er staan er nog een stel op de lijst. Komende weken hebben we dus nog een aantal leuke dingen te doen tussen het studeren door:).

Nog maar 23 dagen en dan ben ik alweer terug in Nederland. De tijd is zo snel gegaan! Een beetje TE snel naar mijn idee, er zijn nog veels teveel dingen die ik hier wil zien en doen maar dan heb ik goede redenen om terug te gaan;). Natuurlijk heb ik ook zin om weer terug te gaan naar Nederland hoor! Donderdag mijn laatste lessen gehad en deze week zelfstudieweek en dan beginnen de tentamens.
Er zijn hier trouwens wel een paar rare dingen met de tentamens. Allereerst zijn niet alle tentamenlocaties op de uni, sommige zitten gigantisch ver buiten het centrum (een uur fietsen) en één tentamenlocatie is bijvoorbeeld een stadion:S. Een ander raar iets is dat sommige docenten aanwijzingen geven wat voor vragen je krijgt. Je krijgt dan bijv. 6 vragen op het tentamen waarvan je er zelf 3 uit mag kiezen en sommige docenten geven gewoon al de topics van de vragen dus van de 9 topics hoef je dan maar 3 topics echt te leren, bizar toch? Eén docent zei ook, ja we hebben 9 topics maar als je er maar 6 leert is meer dan zat, je moet niet teveel doen hoor:S. Ik hoef maar voor 1 vak werkelijk alles te leren en voor de andere 5 kan ik sowieso 1/3 skippen. Klinkt beetje te makkelijk dus ik ben heel benieuwd of het ook echt zo makkelijk is als het lijkt en hoe ik mijn tentamens ga doorstaan! Mn examenrooster is verder opzich wel gunstig, alleen jammer dat ik de laatste donderdag en vrijdagmiddag nog tentamens heb als Aline en Rolf hier zijn maarja, niks aan te doen.

Deze week ga ik ook Sinterklaas vieren hier, kan dat toch niet overslaan ondanks dat ik in Ierland zit! Donderdag ga ik het vieren met huisgenootjes en vrienden en bijna niemand van hen kent Sinterklaas dus dat is wel leuk. Ben benieuwd wat ze bijvoorbeeld van de pepernoten vinden. Vrijdag ga ik het nog een keer vieren maar dan met de Dutchies Maartje, Wendelien en Kirsten. Dit wordt een echte typische sinterklaas inclusief de gedichten!

Verder zal het komende week een stressweek worden omdat ik zoals gewoonlijk te weinig tijd heb om alles goed te kunnen studeren maar als ik een beetje efficient plan dan hoop ik dat het goed komt en als het echt zo makkelijk is als de docenten zeggen, dan moet het zeker goedkomen!

Nou...dit was het dan weer tot zover! Tot de volgende en laatste update.

Liefs



  • 30 November 2008 - 17:54

    Matthijs:

    Haha, zie je wel :-) Eerst er tegen op zien & vervolgens gaat de tijd te snel :-)
    Hey, als je terug bent gaan we natuurlijk nog Oud & Piet vieren!

  • 30 November 2008 - 20:31

    Kim-Quy:

    jaaa tijd gaat veeeeeel te snel! wil nog niet weg ;-) In wageningen maar een ierland-date doen? kussies uit Cork

  • 01 December 2008 - 03:07

    Aat:

    Ola! Zo te zien gaat het daar allemaal nog dikke prima. En zo te horen komen we allebei zo rond de kerst terug. Ik land iig 24 dec. Mooi dat het daar goed gaat en succes nog met de tentamens. Groetjes!

  • 01 December 2008 - 12:43

    Ina:

    Hey Henrieke,
    Succes met het afwerken van je to-do-list! Ook al klinkt deze een stuk leuker dan de mijne :-)
    Tot snel!
    Liefs

  • 05 December 2008 - 14:06

    Elsbeth:

    Fijne Sinterklaas vanavond!

  • 05 December 2008 - 14:54

    Bart:

    He,
    ik dacht laat ik je site maar eens bekijken voor je weer terug bent. Heb je meeste berichtjes nu doorgelezen, ik ben weer helemaal op de hoogte.

    Klinkt allemaal echt super gaaf. Ik krijg het idee dat Ierland een leuk land is :P

    Maar je bent al bijna weer in Wageningen, terwijl het lijkt alsof de zomervakantie nog maar net voorbij is, de tijd gaat weer eens erg snel. Ik zeg tot over een paar weekjes, spreek je dan!

    groetjes,
    Bart

  • 09 December 2008 - 13:23

    Paulien:

    Hé Henrieke,
    ben ook eens een kijkje gaan nemen op jou site! Leuke sinterklaas gehad? Succes met je tentamens en tot snel! lfs

  • 18 December 2008 - 15:05

    Merel:

    Hai lieverd. Kwam er net achter dat ik nog helemaal geen bericht had achtergelaten. Dus ik dacht dit is mn laatste kans! Vond het super om steeds je berichtjes te lezen en natuurlijk onze trip maar vind het nog veel leuker dat je volgende week weer thuis komt! Succes met je laatste tentamen! liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Galway

Henrieke

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 13053

Voorgaande reizen:

13 December 2011 - 14 Februari 2012

Backpacken door Australië

02 September 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: